Listan om tvåtusensexton

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag bröt officiellt upp med en vän. Tog studenten - blev arbetslös - fick ett jobb - trivdes inte - sa upp mig. Vågade börja ta kontakt med flera personer på Floras ”hitta en vän i din stad” inlägg. Det hade jag nog inte vågat för bara ett år sen. En av dem jag tog kontakt med, Solina, är idag min vän och vi har ett härligt litet gäng som alla träffades via Floras inlägg och kommer att fira in det nya året tillsammans.
 
Har du några nyårslöften?
Nja, ne inte direkt. Känner att varje gång jag har ett nyårslöfte eller mål med året så får jag bara ångest över det. Så skippar det.
 
Vilka länder besökte du?
Jag roadtrippa i England med familjen. (Inlägg 1, 2, 3, 4 / Harry Potter världen 1, Harry Potter världen 2)
 
Vilka datum från tvåtusensexton kommer du alltid att minnas?
Okej såhär, känns som jag alltid rabblar upp en massa datum som jag inte alls kommer att minnas även om jag kanske alltid kommer minnas vad som hände kommer jag inte ihåg exakt när det hände. Så i år säger jag bara ett datum. För det är ett datum jag vet att jag med all säkerhet kommer att minnas, och det är den nionde juni när jag tog studenten. Klicka här för att komma till inlägget om min student.
 
Största misstaget?
Kan inte komma på något konkret faktiskt. Men det är en bra sak i och för sig.
 
Gjorde något dig riktigt glad?
Att jag har fått så många nya fina vänner.
 
Och ledsen?
Vänner som försvann efter studenten som jag trodde att jag skulle fortsätt hänga med. Att Trump blev USA’s nästa president. 
 
Vad var din största framgång tvåtusensexton?
Att jag har börjat tro mer på mig själv och börjat känna mig tryggare i mina vänskapsrelationer.
 
En mobilanteckning.
 
Bästa beslut du tog detta år?
Att göra slut med en vän där jag kände att vår relation var destruktiv för mig. Att säga upp mig från ett jobb som jag inte alls trivdes på.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Mat troligtvis.
 
Bästa köpet?
R&B från lush, den är så himla härlig och gör mitt hår så mjukt. Eller kanske silverbalsamet? Mitt hår klarar sig inte utan det eftersom att jag har så mycket värme i det. Låter lite ytligt kanske? Men har verkligen inte gjort något ”pangköp”.
 
Årets bästa serie?
SKAM, ingen fråga om saken.
 
Bästa boken du läst i år?
Har inte läst så mycket i år faktiskt. Läste om alla Harry Potter böcker med det räknas inte till denna fråga tycker jag eftersom att jag läst dem förut. Så säger nog Det är något som inte stämmer av Martina Haag. Tycker den är så vackert skriven och den går rakt in i hjärtat, hon skriver på ett sätt så att en liksom på något sätt känner sorgen med henne.
 
Bästa filmen du sett?
Hmm... The danish girl kanske, eller mustang.
 
Bästa matupplevelse? 
När jag var på fotografiska museets restaurang med mormor och mamma tror jag. Så himla häftiga smakkombinationer och så otroligt gott och vällagat. Klicka här för att komma till inlägget om restaurangbesöket.
 
Blev du kär?
Nej. Tror jag mest har varit velig och förvirrad om jag verkligen har kommit över en person eller ej. Haft någon liten crush på en annan. Men kär, nej det blev jag inte. 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om tvåtusensexton?
Kom och lek med mig inatt Bassi remix för den spelades sjuttioelva gånger på flaket. Men alltså vet inte, kan inte komma på något mer, det står bara still i huvudet mitt.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Har haft en del ångest perioder. Men generellt sätt har jag varit betydligt gladare i år och jag är så glad och lättad över att jag kan säga det och faktiskt mena det. Nu hoppas jag att tvåtusensjutton blir ennu bättre.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tro ennu lite mer på mig själv och våga ta mer plats i sociala sammanhang.
 
Vem saknade du?
Saknar väl alltid någon mer eller mindre.. Men tror jag mest saknat något som inte finns typ, vet inte riktigt hur jag ska förklara det… Men det känns som att med vissa personer så bara försvann kontakten tvärt på något sätt, kan väl typ sakna att kunna ha konversation med vissa utöver att det bara blir en snabb pratstund om en stöter ihop någonstans på stan. Förstår ni lite hur jag menar då? 
 
Vad gjorde du på din födelsedag tvåtusensexton?
Då var alla ganska slut efter studentfirandet två dagar tidigare, så det blev en god enkel middag hemma hos mig med familjen och mina tre närmaste vänner. Klicka här för att komma till inlägget om min födelsedag.
 
Hur skulle du beskriva din stil tvåtusensexton?
Ingen aning… Känner att jag varierar och mixar så många olika stilar och det har jag väl nästan alltid gjort så nu säger vi att det är min grej att göra det och att jag har haft Emelie stilen under tvåtusensexton.
Anonym

Men du bar ju I London lol

Svar: Juste, hehe
Emelie Westlander

Anonym

Men du bar ju I London lol

Anonym

Men du bar ju I London lol

Anonym

Men du bar ju I London lol