För jag har tagit studenten, fyfan vad jag är bra!

Idag har det gått exakt två veckor sedan jag tog studenten. Helt sjukt!! Känns som det var igår samtidigt som det känns som det var för flera år sen. Nu får ni en bildbomb levererad, lite blandat med mobil och kamera bilder.
Kvällen innan studenten la jag fram alla studentkläder innan jag skulle göra mitt bästa för att få en god natts sömn.
Morgonen därpå gick jag till skinnis för att hänga med (de flesta i) klassen. Musik spelades och folk drack skumpa och annat gott. (Jag var däremot anständig och drack alkoholfritt på morgonen.)
Vi gick sedan till skolan där vi fick brunch. Jag åt pannkakor med grädde och sylt och en hel del frukt (detta var en av många portioner.)
Efter brunchen var det avslutning i aulan. Detta har jag tyvärr inga bilder från utan vi fortsätter här när klassen för sista gången samlas i klassrummet. Vi fick våra betyg, globala tygkassen med två böcker och en sådan att hänga runt halsen som ni ser på bordet längst bort i bilden med de färgglada bollarna.
Förväntansfulla studenter kollar ner på alla nära och kära som står där om väntar.
Framför alla plakat kan ni se ett gäng glada och dansandes studenter.
Här är en glad Emelie som har tagit studenten och lyckas att lokalisera sin familj och vänner.
En glad student och två fin fina vänner!
Fick lite blommor och annat fint att hänga runt halsen förstås.
Taggad på att åka flak.
Elin, jag och Jonna. Peppen och euforin var enorm!
Så glad!! Åh vill tillbaks till denna dag!!
Lite mer än tre timmar senare hade jag åkt flak, skrikit, dansat, duschat av mig all öl och gjort mig klar igen för att springa ner till min mottagning på bakgården. Kolla vad mycket god mat vi hade fixat med!!
Lovisa, Hong och Sofia var där.
Jag och min fina blondin<3
Efterrätsbordet. Jag hade gjort min bästa vitchokladcheesecake med hallontopping och mamma hade gjort sin fantastiska chokladmousse.
Pappa sjöng en låt till mig istället för att hålla ett tal, tror inte någon blir förvånad när jag säger att det rann ett par tårar.
Kusin Johan körde ett gitarr solo.
Oliva sjöng Beatles blackbird och sin egen variant på ute blåser sommarvind. Himlans fint var det!!
Sedan blev det frågestund innan folk började dra sig hemåt och jag fixade till sminket för att dra vidare till skivan.
Här är jag och Jonna. Glada efter x-antal glas vin och prosecco och peppiga på kvällen. Har tyvärr inga fler bilder från slutskivan men hade himla roligt. Dansade hela natten lång tills vi blev tvungna att lämna lokalen vid stängning och då promenerade jag lite vemodigt hem och dunsade ned i sängen. Hela studentdagen var så himla magisk!! Allt var så himla fint!! Önskar att jag kunde få återuppleva denna dag och alla kännslor som kommer med den hundra gånger om. (Vill förövrigt lägga till ett tack till fina Lovisa som hjälpte till att fota så mycket under dagen och kvällen, Puss till dig Lollo.)
 
 
Ett par meningar jag skrev ner några dagar efter studenten på det som det aldrig blir något mer av nu.