The making Of Harry Potter del två

Det är nu dags för den andra delen av Harry Potter världen (har du missat den första finns den länkad i slutet av inlägget.)
Vi började med att ta oss till plattform 9 3/4. Såklart fick inte mamma med hela skylten när hon tog bilden åt mig...
Dags att kliva på Hogwarts expressen.
Harry och Ron.
Sen blev det ett stopp för att ta varsin honungsöl.
bilden är en gif
Min syster fick en liten skum mustach. Dock var honungsölen lite till en besvikelse och lite mer än hälften åkte ut i slasken... Synd!
Någon som vill ta en tur i nattbussen?
Vi tar ett stopp på Privet Drive också!
En tur i Hagrids moped. Jag fick inte köra men var ganska nöjd ändå.
Vi hälsade på Vingfåle.
Tog en tur i Diagongränden.
Hogwarts slottet är ju en aningen mindre än vad en föreställt sig från filmerna, Haha...
Den vise sten låg lite väl synlig tycker jag ifall att någon ond trollkar skulle vilja sno den.
Sen skulle det såklart handlas godis och annat kul i shoppen.
 
Där tog det tyvärr slut på bilder från Harry Potter världen. Vill tillbaka dit igen och igen och igen! Helst skulle jag vilja flytta dit. Warner Bros Studios säg om detta funkar, jag kan bo i Harrys lilla skrubb, det är okej! Jag lovar!
 
Cherie

Vilka härliga bilder :) Blev sugen på att se filmerna igen, får kanske bli ett film marathon till helgen :)

Svar: Tack så mycket!! Det låter som en toppenidé tycker jag :)
Emelie Westlander

sandra

Alltså tack för att du orkar dela med dig! Jag verkligen drömmer mig bort :)

Svar: Kan jag förstå! Om några år kanske du kan åka dit med Elton ;)
Emelie Westlander