När jag var på Fotografiska museets restaurang

I måndags var jag på fotografiska museet för att äta middag och kolla på utställningarna. Här är några bilder från den kvällen.
Fick som vanligt in en bricka med bröd när vi väntade på maten med tunt skivad rättika och någon slags god kräm till, inte helt säker på vad den var gjord på däremot.
Första rätten jag beställde in var persiljerot och pepparrot med äpple och något mjölkskum. Dock var det senap i mjölkskummet vilket varken stod på menyn eller de sa när de serverade och presenterade rätten... Tål verkligen inte smaken av senap...
Men glömde strax bort det när jag tagit första tuggan av nästa tallrik bestående av sotad morot med salt citroncurd, krasse och frön. MUMS!!!
Den sista av varmrätterna måste nog ha varit min favorit! Saltbakad rödbeta med mandelpotatismos, basilika och lagerblad.
Vi blev ju tvungna att beställa in efterrätter också på grund av alla spännande smakkombinationer. Mamma och mormor delade på en äppelpizza med fänkål och vanilj.
Jag tog en rätt med apelsin, hallonsorbet, vaniljsås, maräng och oliver. Allt var otroligt gott verkligen! (Synd att det var senap i den första rätten bara, hade rätten varit utan det hade jag tyckt om den lika mycket som det andra!)
Beställde in en liten kanna med vitt te också.
Notan fick en i ett kuvert med sockerärtsfrön att ta hem och odla. Rekommenderar denna restaurang starkt till alla! Dock dyrt så skulle inte har råd att betala för en middag själv (hundratjugofem kronor per rätt och en behöver åtminstone tre för att bli mätt.) Men kommer definitivt komma tillbaka hit någon gång!
Elin

Ser ju helt underbart ut!

Matilda

blev sugen på att äta där NU