Englands resan del tre

Då var det dags för den tredje och näst sista delen av min Englands resa jag gjorde i somras.
Sent på tisdag eftermiddag så kom vi fram till vårt hotell i Bath. Vi checkade in och gjorde oss bekväma inne på våra rum. 
(bilden är en gif)
Sängen var så j*drans skön!!
Sen tog vi en taxi in till centrum i Bath då vårt hotell låg en bit bort för att äta middag. Jag tog en svamprissotto, go var den!
En pannacotta till efterrätt fick det bli också.
Suddig bild, men det var så mysig restaurang, älskar ljusslingorna i form av blommor i hörnet!
När vi var mätta och belåtna och hade betalat notan hade det börjat skymma lite, även om det fortfarande var ljust ute.
Jag tog ett bad innan jag skulle sova. 
Morgonen därpå så åt vi frukost på hotellet, god var den! Men inte värd sexton pund per person... Sen åkte vi in till stadens centrum och promenerade lite.
Tog ett förmiddagsstopp på The Jane Austen Centre.
På toaletterna där stod det Lizzie Bennet och Mr Darcy istället för Ladies and Getlemen. 
Fanns lite läsning inne på toaletterna också.
Där åt vi afternoon tea. Vart dock lite besviken på grund av de klumpiga bakverken och smaken på snittarna...
Mysigt var det i alla fall! Sen tog vi en rundtur på muséet och shoppa lite mer.
Några timmar senare tog vi en dryckespaus på ett fik vi snubbla på. Det var däremot helt tomt där inne.
Alla satt nämligen på uteserveringen där det var varmt och soligt.
Efter att ha vilat upp oss en snabbis på hotellrummet så var det middagsdags. Vi hade bokat bord på en vegetarisk restaurang.
Som ett litet tilltugg medan vi vänta på maten fick vi gurka som marinerats i vinäger med fänkålsskum och fänkålsfrön. Så enkelt men det var så löjligt gott!
Sen kom varmrätten in. Nu kommer jag tyvärr inte ihåg exakt vad det var... Men det var sparris med någon form av gnocchi (ingen potatis gnocchi alltså utan någon annan sort) och någon sås.
Till efterrätt tog jag salt mörkchokladtårta med jordnötssorbet. Extremt mastigt! Hade passat bättre med en syrlig sorbet till (matexperten har talat!)
Morgonen därpå beslöt vi oss för att äta frukost ute istället, för att slippa betala så mycket för frukosten.
Jag tog en grillad macka, en smoothie och te, börjar bli lite hungrig nu alltså med alla matbilder som kommer med!
Sen shoppade vi ytterligare lite mer, det skulle vara sista tillfället för att kolla i butiker, så då måste en passa på! 
Det började regna också och då var det passande att det hängde paraplyer uppe i luften! Sen åkte vi vidare till vårt sista stopp, men mer om det i nästa inlägg!