Englands resan del ett

Vi landade sent på Gatwick en fredag kväll och på lördagen efter en dålig hotellfrukost promenerade vi igenom Hyde Park som låg precis i närheten av vårt hotell.
Vi promenerade runt på Oxford street och andra parallellgator för shopping. Detta blev dock den enda gatubilden jag tog eftersom att det var så packat med folk att en knappt kunde ta sig fram.
I en butik stod en sko med Frida Kahlo i skyltfönstret.
Några timmar senare när magarna kurrade så gick vi till detta mysiga fik för lunch.
När vi kände oss färdiga promenerade vi tillbaka genom Hyde Park igen och vilade upp oss på hotellet innan middagen.
Mamma var fin när vi satt och vänta på taxin.
Hotellet ser förvisso fint ut från utsidan men hotell rummen var inte så roliga och frukosten var inte alls i min smak. Fanns i stort sett bara vit toast med smör och marmelad... Lagom roligt att behöva gå upp åttiotre trappsteg varje gång en skulle gå till sitt hotellrum också. Men herregud, nu ska jag sluta klaga!
Vi kom till restaurangen och fick in vår mat. Jag tog någon lammgryta.
Till efterrätt delade jag på en choklad cheesecake med min syster. Den var sådär om jag ska vara ärlig, mvh cheesecake mästaren.
Vi tog en rosa taxi tillbaka till hotellet, varför ser inte taxi bilarna i Sverige ser ut såhär?
Dagen därpå efter lite sovmorgon så gick vi till ett fik i Hyde Park och åt frukost där istället.
Utsikten från vårt bord.
Dagens första destination var Notting Hill.
Fanns så många fina färgglada hus! Jag skulle vilja bo i det rosa!
Vi gick runt och kollade i en massa mysiga butiker, en var prydd av massa gamla symaskiner.
Å så letade vi förstås upp den berömda blå dörren från filmen Notting Hill. 
 
Men det var allt för denna gång. Mer kommer i andra inlägg.