The Making Of Harry Potter del ett

Dags för andra delen av min London resa och första delen av Harry Potter världen. Försök att inte bli avundsjuka.
Vi tog tunnelbanan till tågstationen. Lovar at min syster och mamma var gladare än de såg ut här, bara trötta efter promenerat runt i timmar.
Två små söta barn gick runt i prinsessklänningar på tågstationen så kände mig tvungen att knäppa av en liten bild.
Efter en tågresa och Harry Potter bussresan var vi äntligen här! Vi hämtade ut våra biljetter och gick in.
När vi väntade på att bli insläppta stod vi utanför Harry Potters skrubb, den var ännu mindre än vad jag trodde att den var! När vi kom in blev det fotoförbud ett tag, filmplanscher på olika språk visades och en liten introduktionsfilm. Sen kom vi in i en biosal. Där visade dem klipp från filmerna och skådespelarna berättade lite om hur det var att växa upp på Hogwarts  och många som har varit delaktiga i att skapa filmerna berättade lite om hur de gått till väga. Sedan åkte väggen med bioduken upp och framför oss var...
Dörren in till stora salen. Fick gåshud!
Trädde in och kunde knappt tro mina ögon. Kunde knappt förstå att just här, i detta rum har så många scener till filmerna spelats in, och jag var här.
När vi gick vidare fick vi se saker som Gryffindors sovsal...
Sällskapsrummet...
Vi får inte glömma den tjocka damen, Gryffindors "dörrvakt".
Någon som vill besöka Dumbledors kontor?
Magiskt.
Trolldrycksrummet.
Enhörningsblod.
Kråkboet!!
Umbridge kontor där Harry fick skriva I must not tell lies med Umbridge speciella fjäderpenna...
Hon hade också en del dumma regler Umbridge.
Embla

ALLTSÅ, bästa stället. vill dit igen och igen och igen.

Svar: Ja men eller hur! Vill bo där!!
Emelie Westlander

mammatillmirakel.blogg.se

Åhh vill dit igen!!

Svar: Jag med!!
Emelie Westlander

sandra

Alltså! Är så sjukt avis på det här.

Svar: Är till och med avundsjuk på mig själv :P
Emelie Westlander