När mamma fyllde år

För ganska exakt två veckor sedan fyllde min kära mamma femtio tre år. Det firade vi med skumpa och hemlagad gourmetmiddag. Fina presenter blev det också! Bland annat en soffkudde från svenskt tenn.
Kusinerna Ebba och Toffe.
Jag hade fixat en meny för kvällen
Blev ni lite hungriga nu? Gör er redo att bli ordentligt suktade.
Förrätten!! Allt var gjort från scratch (eller vi fuskade lite med pajdegen och köpte färdig smördeg på grund av tidsbrist.) Jag skippade däremot löjrommen eftersom att jag inte tycker om det.
Varmrätten, sjukt god blev den! Pappa fick till köttet perfekt mvh flexitarianen och jag fick till en jädrans bra smak på kantarellsåsen.
Men bäst av allt blev efterrätten. Fondanten kunde blivit lite kladdigare, the struggle när den är perfekt när en tar ut den men glömde bort det där med att aluminiumformarna fortfarande är varma och alltså eftergräddar fondanten lite... Men även jag som inte är något kaffefan tyckte att min espressokola sås blev himmelskt god!! Och det var de få bilderna jag hade från den kvällen. Mamma blev supernöjd med allt och det är ju det allra viktigaste.