Listan om vecka trettionio

Något jag gjorde som var planerat:
  • Lagade gourmet middag på mammas födelsedag (bilder från denna middag kommer givetvis dyka upp så jag kan sukta er lite.)
  • Var barnvakt till två barn jag inte passat på två år. Var supermysigt men kanska inte så kul när de började kasta kladdkaka och spruta vatten på varandra, haha...
 
 
Något jag gjorde som inte var planerat:
  • Drack ett glas cava på muggens uteservering med Lovisa för att fira att jag fått jobb!! 
  • Hängde på Lovisas jobb.
 
 
Något nytt jag gjorde:
  • Började jobba! Och tycker det är superkul även fast det såklart fortfarande är saker kvar jag behöver lära mig.
  • Blev månadsgivare för läkare utan gränser. Från och med januari kommer jag att ge hundra kronor i månaden. Känns fint att få göra det och den hundralappen kommer göra större skillnad för andra än för mig.
 
 
Ett tips från veckan:
Floras bok Stanna. Alltså wow!! Den var så mycket mer än vad jag trodde. Hade en envig inre kamp om att inte vilja lägga boken ifrån mig men att också vilja dra ut på det så att den inte skulle ta slut.
 
 
Veckans upptäckt:
Denna riktar väl sig främst till er directioners där ute! Men kommer ni ihåg The adventurous adventures of One Direction? Tyckte det var så himla roliga korta animationer av mina favoritpojkar och hade helt missat att det i julas lades upp korta klipp som en julkalender så det har jag göttat mig i.
 
 
Godaste maten jag lagade:
Helt klart tre rätters middagen när mamma fyllde år!!
 
 
Veckans musik/film/serie:
Musik: Niall Horan - This Town
 
Film: En man som heter Ove
 
Serie: New Girl, säsong sex började förra veckan och jag får så ont i hjärtat för Jess *lessen emoji*
 
 
Veckans känsla:
Glad, nyfiken och trött. Har fått jobb och trivs redan bra och det är nytt, kul och spännande. Men har inte hamnat in i rutinerna än med sömnen och allt så har också varit oerhört trött.
 
 
En klädsel från veckan:
 
Veckans betyg:
Tycker detta har varit en riktigt pangvecka! Tror faktiskt jag tar och ger den fullpott!! 
ISA

Åh pluspoäng till dig som månadsgivare. borde också!!