Hur du snabbt lagar en god och enkel middag

Detta inlägg är i samarbete med Knorr.
 
I sammarbete med Knorr har jag fått testa tre av deras fyra middagskit. Knorr har tagit fram fyra olika smakrika rätter. Du kan köpa deras middags-kit i en vanlig livsmedelsbutik och de innehåller kolhyderater och kryddor och du behöver själv alltså endast tillsätta ett fåtal saker själv som till exempel kyckling och grönsaker. Rätterna tar igenomsnitt en halvtimma att laga och du kommer sedan ha en smakrik rätt framför dig. Vill även tillägga här att jag egentligen är emot färdiga kit av detta slag och var alltså därför skeptisk först men vart positivt överraskad och även jag har mina dagar då jag inte orkar göra precis allt själv. Knorr middags-kit kostar trettiofem kronor styck och räcker för två till tre personer beroende på hur mycket en äter.
Dessa tre rätter fick jag möjlighet att testa. En thailändsk curry gryta, mexikanska enchiladas och indisk tikki masala.
Först upp är enchiladas, på denna rätt kommer ni få följa steg för steg bilder.
Utöver kryddorna och bröden som ingår i kittet kommer du att behöva 250 gram kycklingfile, 1 gul paprika, 125g crème fraiche, ca: 1,5dl vatten, 1msk olja, 50g riven cheddarost.
Börja med att sätta ugnen på 200°C,  strimla kycklingen och blanda ihop den med den medföljande marinaden.
Skär därefter paprikan i tunna skivor.
Stek kycklignen i oljan tills den fått lite färg och tillsätt därefter paprikan. Stek i några minuter, tillsätt 1/2dl vatten och låt det sjuda i en minut. // För att göra tomatsåsen blandar du medföljande tomatpure med 5msk vatten och vispa ihop. 
Nu glömde jag tyvärr att fota två steg. Men fyll tortillan med kycklingmixen (ett av mina bröd gick dessvärre sönder) häll över tomatsåsen och sprid över osten och stoppa in i ugnen i 5-10 minuter. // Blanda under tiden ihop crème fraiche med dippmixen som medföljer i middags-kitet.
Sen är det bara att äta och njuta.
Näst upp är tikki masala.
bilden är en gif.
Den serveras med ris och mandelflarn. Så himla god smak på denna! Måste nog säga att tikki masala var min favorit.
Sist upp är curry grytan.
Även denna serveras med ris och tre torkade chillis medföljer så en kan välja hur starkt en vill ha det själv. 
Mer om dessa smarriga middagskit hittar ni HÄR ---> Länktext
Sara

Åh vilken bra grej!