Min julafton tvåtusensexton

I lördags var det julafton. Jag startade dagen med frukost i sängen bestående av kanelgröt med hallon, kokosmjölk och äpplen stekta i kokosolja, honung, kanel och lite salt. I min mumin mugg hade jag apelsin och kardemumma kaffe som dock byttes ut mot saffran chili te istället. Kaffe är verkligen inte min grej.
Grötskålen skrapades ren framför det sista avsnittet av julkalendern. Har följt den under hela december, gått upp lite extra tidigt för att äta frukost i sängen och kolla på den så får jag en lugn och skön start på morgonen.
Vi hoppar fram några timmar, efter sista julstöket var fixat. Släkten kom hem till oss och så blev det jullunch. Tog aldrig någon bild på maten för julmat ser egentligen inte så aptitligt ut.
Sen kollade vi på Kalles Ankas jul, för det är obligatoriskt att göra det. Ingen jul utan Kalle Anka inte.
Vi åt vi Bertie Botts bönor. Jag fick daggmask... Fy fy fy.
Jag hade dukat bordet fint med eukalyptuskvistar och granbarr som dekoration.
Mormor<3
Sen kom tomten på besök och delade ut lite klappar. Tänkte att jag skulle visa er lite senare vad jag fick.
Pappa fick en käck t-shirt.
JumJum var lite för söt för att han skulle få bli lämnad ifred.
Efter julmiddagen så blev det chokladkräm med kardemumma, pistaschenötter och apelsin till efterrätt. Men där tog bilderna slut. Jag var tyvärr inte så duktig på att ta fram kameran detta år men kände att fokuset var på att umgås med min släkt och inte ta en massa bilder till bloggen. Annat vi gjorde var att titta på Karl-Bertil Jonsson och spelade kort och bara hade det trevligt i varandras sällskap.
rememberthiis.blogg.se

Mysiga bilder :)

Svar: Tack du! :)
Emelie Westlander