Jag är tillbaka!

Herregud, för låt för min absence här på bloggen. Ni har väl koll att ni kan följa mig på instagram? Där är jag oftast aktiv när jag inte har tid att vara det här. (Klicka HÄR eller i menyn för att kolla dit.) Tänkte att jag skulle göra en liten recap på vad jag har haft för mig sen jag skrev här sist. För det har faktiskt hunnit hända en del. Förutom att min dator krascha och att jag tvungen att installera om hela skiten (en anledning att det har varit dött här i snart två veckor) och att SKAM bara kommer att kunna ses i Norge framöver (där försvann meningen med livet) så har jag gjort detta:
Snön kom tillbaka i Stockholm och gatorna har varit snorhala. Nu har snön dock hunnit förvandlas till slask...
Hade reunion med dessa babes för första gången sen maj. Vi satt allesammans och babbla i timmar tills klockan blivit en del och alla ville hem och sova.
En annan dag så hälsade jag på Lovisa på hennes rast när hon jobba och så åt vi ramen till lunch tillsammans på teatern.
Har också varit på Millesgården med mamma och ätit risotto till lunch och sett Tove Jansson utställningen.
Himlen var så sjukt fin sen när vi skulle hem igen, lite svårt att fånga på mobilkameran men hyfsat bra fick jag till det tycker jag!
Annars har jag ätit tunn spagetti i mängder, helst med tomatsås, oliver och massvis med parmesan och sökt jobb.
bilden är en gif
Då sitter gärna denna lilla plutt och håller mig sällskap. (Nu har jag dessutom fått ett jobb!! HURRA!! Kommer jobba som vikarie på heltid på en förskola hela vårterminen.)
Har också haft släktmiddag hos mormor. Kusin Jonas var på tillfälligt besök, han bor i Malta nu för tiden och har inte varit hemma sedan april, roligt att få träffa honom igen! Jag gjorde en chokladmoussetårta till efterrätt med apelsin och hallon.
bilden är en gif
Lillplutten (eller så liten är han inte, han väger över sju kilo och är inte ens två år än...) busar en hel del. Lite knäpp är han alltså. När jag kastar runt på kattspöt hoppar han fram och tillbaka och upp i fönstret varje gång igen?? Sen har vi en till sneaky katt i dörröppningen.
I fredags firade jag med Solina att jag fått ett jobb och att hon slutfört sin kurs på universitetet, HURRA för oss! Vi drack cava på Morfar Ginko på deras inneterass.
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Mysig katt och härligt att du fått ett jobb :D
Trist att snön blivit slask :/

Svar: Eller hur :D Är så himla glad över detta!! Ja det är synd! Och nu har det ju varit så kallt också så det är snorhalt överallt ://
Emelie Westlander

Malin

Men åh, så fint allting.
Stort grattis till jobbet! KRAM

Svar: Tack så mycket!! KRAM
Emelie Westlander

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Usch för halka, hoppas inte det är allt för halt när jag ska köra upp till Sthlm till helgen :)

Svar: Ja fy!! Håller tummarna för dig :)
Emelie Westlander