Vegan chocolate and peanutbutter nana ice cream

Nu ska jag dela med mig av ett smarrigt recept jag gjorde här om dagen. Någon mer än jag som gillar nana ice cream? Trodde väl det. Denna är så krämig och ljuvlig! Och den sötsyrliga hallonsåsen jag gjorde till gav en så bra brytning mot den smått bittra chokladsmaken (som choklad ska vara.) Kan både ätas som efterrätt, mellanmål eller varför inte frukost? Nu ska jag sluta att suktas och istället ge er receptet så ni kan göra den själva. Så får ni ta fram allt som behövs ögonaböj när ni läst klart detta inlägg.
Ingredienser:
1 fryst banan (skär den i mindre bitar innan du fryser den!)
1 REJÄL klick jordnötssmör (jag använder DETTA.)
3-4msk kakao
2 små nypor flingsalt
 
1dl hallon
1msk kokosolja
1tsk agavesirap
Gör så här:
1. Ta fram de frusna bananskivorna och låt dem tina lite smått (bara så att de inte är stenhårda.) Under tiden kan du göra hallonsåsen.
2. Blanda hallon, kokosolja och agavesirap i en kastrull. Låt det koka upp så du får bort lite vätska. Häll över i en skål och ställ in i frysen (så att den svalnar fortare.)
3. Mixa de frusna bananskivorna med kakao, jordnötssmör och flingsalt.
4. Häll över i en skål, toppa med hallonsåsen och NJUUUT!!
jore

men åh, så gott det ser ut!! måste prova dethär med att skära banen i slantar innan jag fryser in den, brukar nämligen alltid glömma (läs: inte orka) det och det blir så svårt att göra bananglass av en hel frusen banan :(

Svar: haha ja det borde du! blir så mycket lättare att mixa då :) men du har gjort samma, någon gång tror jag till och med att jag "glömde" att skala bananen...
Emelie Westlander

Maggie Bergius

Det här måste jag prova! Ser jättegott ut och choklad och hallon är en så god kombo:)

Svar: Tycker jag absolut att du ska göra! Visst är det!!
Emelie Westlander