Kulturtisdag : Tre bra filmer jag sett

Tänkte att jag skulle börja med en ny grej! Kulturtisdag (tack Isa för idéen!) Varje tisdag (förhoppningvis, ska jag kunna ha något att tipsa om varje tisdag) tänker jag alltså tipsa om t.ex en bra film, serie eller pjäs jag sett. Någon bok jag läst. Eller kanske något jag vill se eller läsa. Ni får gärna komma med egna tips också så kanske det kan bli ett inlägg framöver! Det hade varit kul! Här kommer första inlägget i kategorin.Tre bra filmer jag sett nyligen. 
THE SECRET LIFE OF WALTER MITTY
En himla mysig och charmig film fylld av skratt, vackra miljöbilder och lite sorg. Gillar uppbygget av att en nästan aldrig riktigt vet när det är på riktigt eller vad som är hans fantasi. TRAILER.
PEOPLE PLACES THINGS
En film om att bli lämnad och försöka pussla ihop sig själv igen. Tycker denna var fin, sorglig och lite humoristisk. Huvudkaraktären Wills relation till hans döttrar är så fint filmatiserad och hela filmen kändes bara så ärlig och "på riktigt". TRAILER. (obs stäng av trailern efter 02.07 om du inte vill få en del av slutet spoilat)
SNOWDEN (2016)
En filmatisering om Edward Snowden och när han började jobba på NSA där han inser vilket intrång på folks privatliv och vilken tillgång de har och vi får följa hans resa fram tills att läcker ut denna information till samhället. En film med Joseph i huvudrollen är aldrig fel heller. TRAILER.
 
(Lite kritik att alla filmer har manliga huvudroller, men tyvärr ser en stor del av filmvärlden ut så, att de största rollerna ofta är män.)
 
PS! Glöm inte >>undersökningen<<
Bella

Bra tips!

Svar: Tackar :)
Emelie Westlander

sandra

kul med filmtips :)

Svar: Eller hur :)
Emelie Westlander

Gabriella

Åh så roligt med tips!! Tackar :D

Svar: Kul att det uppskattas :D
Emelie Westlander

Hanna

Vad roligt med lite filmtips! :-)

Svar: kul att du uppskattar dem :)
Emelie Westlander