Hej från sjuksängen

Imorse vaknade jag med feber, trots detta tog jag mig upp och började göra mig i ordning för att gå till jobbet men det slutar att jag sätter mig på köksgolvet på grund av yrsel och inte kan ställa mig upp igen. Trots detta måste min mamma övertala mig att jag måste sjukanmäla mig, för jag vill fortfarande gå och jobba. HÖR NI HUR SJUKT DET  ÄR, jag vill gå och jobba trots att jag inte kan ställa mig upp själv och har feber. Måste släppa detta med att jag tror jag är otillräcklig för att jag inte kan jobba när jag är sjuk.
bilden är en gif
Vilket fall som helst det hela slutade med att jag har varit hemma idag. Har tagit iprensa för att tillfälligt sänka febern. Snöat har det gjort också här i Stockholm om någon ville veta det.
Har i alla fall haft sällskap av denna lilla fluffboll, han har legat hopkurad vid mig hela natten och hela dagen.
Denna lilla plutt tycker det är mer spännande att vara under sängen däremot.
Har försökt att ta hand om mig själv i alla fall. Tvättat håret och gjort ansiktsmask.
Ätit apelsin för att få i mig c-vitamin och druckit mitt förkylningste. Om någon är nyfiken på hur jag gör det så låter jag färsk skivad ingefära dra i vatten, helst över natten. Ingefära är superbra när en är förkyld, hjälper mot illamående och innehåller massvis med antioxidanter. Sen häller jag i nejlikor (fick tips från en kollega att detta ska vara slemlösande, har dock också läst att det sänker blodsockret vilket kanske inte är så bra för mig som lätt får blodsockerfall.) Sen är det bara att hälla upp i en mugg, röra ner en rejäl klick (burk)honung och pressa ner citron. Hoppas ni mår bättre än jag!
 
PS! Glöm inte >>undersökningen<<
emmawagenius

sv; Men åh, så typiskt! Krya på dig =)

Svar: tack!! Krya på dig du med! :)
Emelie Westlander