Listan om att blogga

Hur länge har du bloggat?
Juni tvåtusentio startade jag upp min första egna blogg. Sen hade jag en blogg med Ebba under tvåtusennio så jag har bloggat i sju år. 
 
På vilka sajter?
Endast blogg.se faktiskt! Eller bloggplatsen också förresten, när Hong och jag hade vår TV-serie blogg.
 
Vad är det bästa med att blogga?
När jag får feedback från er, mina fina läsare! Att få skriva, och kunna sitta precis vad jag vill. Kan sitta hemma i min säng, eller vid skrivbordet eller varför inte på ett mysigt fik? Finns nästan inget som är dåligt med att blogga tycker jag!
 
Och det sämsta?
Att ibland få lite presentationsångest eller bloggtorka. Att jobba mycket med bloggen men fortfarande se att besöksskaran inte ökar så mycket.
 
Vem tar dina bilder och vad har du för kamera?
Det är jag! Ibland att någon kompis knäpper av en bild. Jag har en Lumix GX7.
 
Har du lärt känna någon genom bloggandet?
Jadå! Både Moa och Ava tog kontakt me mig via min blogg. Ava har jag dessvärre inte haft kontakt med på ett tag… Sen finns det vissa bloggare som en kommenterar lite fram och tillbaka på och så.
 
Vilket blogginlägg har du fått flest kommentarer på?
Detta inlägg från tvåtusentretton med åtta kommentarer. Bättre kan ni hörrni, kommentera gärna mer, skulle bli så himla glad då! Puss!!
 
Hur många läsare har du i månaden?
Runt 1500 unika. En ganska blygsam siffra alltså...
 
Vilken tid på dygnet bloggar du helst?
Förmiddagen någon gång mellan 11-13, och sen eftermiddag runt 16-18.
 
Nämn en blogg som du tycker mycket om?
Hmm, vill säga en blogg här jag inte nämnt förut… Tycker om Majas blogg väldigt mycket!! Hon var med i itgirls i våras där hon kom tvåa och jag tycker att hon verkar vara så himla härlig!! Tycker om sättet hon skriver på, hennes coola stil och stämningen hon får fram i sina bilder.
 
Vilket är det bästa bud du någonsin har fått?
Har tyvärr inte fått något bud någon gång... *sad face* Tar gärna emot bud om någon vill skicka något till mig, hehe.
 
Och det konstigaste?
Kan inte svara på denna då.
 
Hur ser du ut när du bloggar?
Hmm, jag har sällan någon som iakttar mig när jag bloggar men försöker tänka lite hur jag sitter nu när jag fyller i denna lista och har en fast blick på skärmen, hopsnörpt mun och hoprynkade ögonbryn. Så rätt så fokuserad skulle jag lätt kunna säga.
 
Hur många inlägg skriver du i veckan?
Försöker att skriva ett om dagen, ibland två men har inte alltid tid eller inspiration till att göra det tyvärr. Nu har jag haft en ganska bra period när jag skrivit ett till två inlägg om dagen ungefär (med undantag för förgående vecka där det var två dagar jag inte fick tid över) och jag hoppas att jag kan hålla igång det ett tag! Förslag på inlägg och önskeinlägg som jag ska göra är alltid varmt välkommet!!
 
Hur mycket tid lägger du på din blogg?
Det beror på vad jag gör för typ av inlägg. Om det är ett med många bilder, som till exempel nu när jag sammanfattar min Englandsresa i ett par inlägg så tar bara bildredigeringen en timme. Sen ska text skrivas till, kontrolleras att det blivit rättstavat och läsas igenom så att meningarna flyter på och inte låter konstigt. I vissa inlägg behöver en samla ihop länkar bilder och skriva texter till sånt kräver också mycket tid. Sen finns det såklart de inlägg som går superfort att knåpa ihop. Frukostinläggen brukar gå ganska fort till exempel. Men sen får en inte glömma att bilderna ska tas också och oftast behöver saker också flyttas runt/fram/bort för att det ska bli en bra bild. Så allt som allt kanske det tar runt tjugo/trettio minuter som minst upp till nästan tre timmar.
 
Kan du leva på din blogg?
Nej tyvärr inte.
 
Har du några gamla headers på lager?
Absolut! Vi tar tre stycken, en från varje av de bloggar jag drivit själv.
Här har vi en av mina första headers någonsin. Lagom ful, cheesy quotes och töntigt bloggnamn som jag på den tiden tyckte var lite catchy.
En header jag hade på min förra blogg. Ville ha ett mindre töntigt namn och bytte till thelifeofemme... Vet inte riktigt om det blev så mycket mindre töntigt...
En av mina första headers här på juniflickan (den tredje tror jag närmare bestämt.) Tycker ändå den var väldigt fin. Älskar tröjan och har fortfarande kvar den och gillar stilen på texten.
 
Nämn ett gammalt blogginlägg som känns? 
Skrev detta inlägg i slutet av december för tre år sen. Kunde inte ens läsa igenom det igen nu. Det värsta är nästan att just då trodde jag inte att jag kunde må sämre trodde att jag var på väg att må bättre men det stupade bara mer och mer tills jag i början av förra året vågade be om hjälp.
 
Hur läge kommer du blogga?
Så länge jag tycker om att göra det! Älskar att blogga! Vem vet, om sådär tio till femton år kanske jag är en mammabloggare. Only time can tell.