När min syster fylde sexton

I lördags fyllde min syster år och jag hade såklart lite paket till henne på bemärkelsedagen.
Tycker jag borde få extra poäng för mitt snygga kort.
(Mamma och pappa kan få en liten poäng för sitt också.) När vi firat med paket och sång på morgonen så satte vi igång med att fixa lyxbrunch i köket.
Klockan ett ringde det på dörren och då kom mormor, morbror Magnus och kusinen Toffe för att fira Johannas sextonårsdag med oss.
Jag dukade upp fint med champagneglas, ljus en liten planta och fransk cider på bordet.
I köket stektes det våfflor och vispades grädde.
Jag gjorde smoothie och hälsoshots till brunch bordet.
Vi hade också köpt gott bröd, croissant, kex och olika marmelader samt nutella.
Det fanns också olika ostar, bacon, salami och det friterades manchego och gjordes extra lyxig äggröra med spenat och spiskummin. Vi åt tills vi storkna!
Efter en turnering i wii (där jag mest låg i soffan och halvsov pga bakis) så åt vi tårta. Mammas fantastiska chokladpavlova närmare bestämt. Sen spelade vi ryktet går där mormor hittade på sitt egna ord istället för att ta det som stod på kortet (<333) och kollade på gamla bilder från när vi var små. Mysig lördag!