Listan om vecka fyrtioett

Något jag gjorde som var planerat:
Var på Nuda Paper release med Anna, Astrid och Solina.
Tog en fika med Sofia (på muggen) som var tillfälligt hemma denna vecka från Genève.
Tog en fika med Lovisa på Rival.
 
 
 
Något jag gjorde som inte var planerat:
 
Var på Floras boksignering! Skulle jobbat sent men fick sluta tidigare så hann dit, missade dock hennes högläsning och tips... Men det gjorde inte så mycket för efteråt stannade jag och Astrid kvar och pratade med henne om oboy mackor, formgivningen på henens bok och kramades. Vill så gärna bli Floras vän för fy sjutton vilken underbar människa hon är!!
Åt pizza till lunch med mamma på ett litet italienskt café på söder.
 
 
Något nytt jag gjorde:
Pratat med Solina om att starta en podd tillsammans! Imorgon ska vi träffas och spåna på idéer! Så kul!!
 
 
Ett tips från veckan:
Ni får två! Snällt va? 
 
1. Börja kompisdejta för det är så sablans roligt!! 
Här är finaste Isa som jag träffade på en lunch fika nästa vecka. Vi har följt varandras bloggar ett tag och det var fint att äntligen få träffas i verkligheten. 
 
2. Ha i en liten nypa flingsalt när du gör varm choklad. Inte så det smakar salt men det förhöjer typ smakerna på något vis. Extratips angående varmchoklad till (främst till) veganer, gör varm choklad på kokosmjölk. Alltså inte sådan fet en har i grytor utan sådan som har konstisens av vanlig mjölk. Varma chokladen blir lite krämigare och får en liten kokos smak. Så gott!
 
 
Veckans upptäckt:
Om en högerklickar på en spellista på spotify finns det ett alternativ när en kan skapa en liknande spellista. Hur bra! En får alltså en helt ny spellista med en himla massa låtar liknande de på spellistan en gjort en ”dublett” av, perfekt när en vill utveckla spellistan med lite nya eller bortglömda låtar.
 
 
Godaste maten jag lagade:
Våfflor med vispgrädde och jordgubbssylt. Busenkelt att laga men ack så gott!!
 
 
 
Veckans musik/film/serie:
 
Musik: Hmm... Har lyssnat en del på without you av for KING & COUNTRY ft Courtney.
 
Film: Har inte sett någon superbra film denna vecka, kanske 50/50? Minus för bästa kompis karaktären som är pretty much ett sexistiskt svin men tycker handlingen var fin och älskar Anna Kendrick!
 
Serie: Netflix serien Easy.
 
 
Veckans känsla:
Oj det har varit turbulent. Har varit stressad, har varit lite nere (främst på grund av förkylning och PMS) har varit peppad och glad när jag har fått hänga med fina vänner och träffat Flora.
 
 
En klädsel från veckan:
Ni får två för jag känner mix extra generös idag, snällt va?!
En dag körde jag helblått. Myströja och sköna byxor. Ska börja använda mer av två delar i samma färg, snyggt faktiskt!
Bjuppar på denna. En jobb outfit. Vi hade freaky friday på jobbet och vi i personalen måste alltså klä ut oss. Jag kom i alla fall lindrigt undan med en mössa med kniv. 
 
 
Veckans betyg:
Får jag fuska med en halvpoängare? (Klart jag får det är min lista!) 3,5/5 ger jag den!