Bovetegröt, den perfekta frukosten

Dags för receptet på min bovetegröt, perfekt när en inte orkar göra någon stor ambitiös frukost eller har lite extra tid över till frukosten en jobb- eller skoldag. 
 
Ingredienser:
1dl boveteflingor
1krm vaniljpulver
2,5dl vatten
1msk linfrön
agavesirap (honung funkar också)
valfri mjölk (jag använder kokosmjölk)
valfri topping (jag använder alltid banan och hallon, har vi något annat slänger jag på det med, i detta fall blev det blåbär.)
 
Gör så här:
1. Blanda de torra ingredienserna i en kastrull. Häll på vattnet, valfri mängd agavesirap och låt det koka ihop.
2. Häll över gröten i en skål, toppa med bär och häll över mjölken.
 
(Se vad lätt! Endast två steg.)
 
(bilden är en gif)
Astrid

Hur skär du bananer hahahah?

Svar: heheh, blir lättare att den inte mosar ihop när en skär den så tycker jag plus fint med gult bananskal på bild :P
Emelie Westlander