Listan om vecka fyrtiofem

Något jag gjorde som var planerat:
 Spelat in ett nytt poddis avsnitt, In och lyssna HÄR!
Hade middag med Solina och Moa hemma hos mig. Lagade svamprisotto och vit chokladpannacotta, drack vin, spelade wii sport och hade en mysig kväll.
Var på Sandra Beijers boksignering. Så jädrans fin människa! Blev lite starstruck måste jag säga, har sett upp till denna människa sen jag var typ tolv/tretton.
Hade mysmiddag med Lollo. Vi åt en himlans massa, drack nästan två flaskor vin, pratade boys boys boys och vips så hade klockan passerat ett.
Hade scones frukost hemma hos mig med Isa. Så himla mysigt!! (Inlägg här)
 
 
Något jag gjorde som inte var planerat:
- Bokade in mig på en helkroppsmassage på Elisabeth skolan, en måste få unna sig lite i vinterkylan!
 
Bakade kladdkaka hemma hos mig med Astrid. Sen spelade vi kort och lagade god vegetarisk middag och hade en så himla mysig kväll trots att Trump vann.
 
Något nytt jag gjorde:
Satte mig på cafe blooms, redigera video till bloggen, läste, drack te, åt lunch, SJÄLV! Har typ aldrig gått iväg till ett fik och satt mig själv för det har känt ”pinsamt" på något sätt, men det var så härligt att bara få njuta av sitt eget sällskap utanför lägenheten.
 
 
Ett tips från veckan:
Detta tips blir väl till er Stockholmare då. Gå till Adlibirs och köp dig en pocketbok och en kopp valfri kaffe eller te, kostar endast sextionio kronor så kan du sitta i fönstret och läsa sen. Mysigt värre!
 
 
Veckans upptäckt:
I USA är det tydligen inte bara vita medelålders cis män som är dumma i huvudet för en majoritet av de vita medelålders kvinnorna röstade också på Trump…. Det är verkligen i stort sätt bara vi unga som bidrar till en bättre framtid.
 
Godaste maten jag lagade:
Där får nog middagen med Lollo vinna! Vi lagade supergoda fetaost och quinoa biffar med sötpotatispommes och hummus. MMM, nu vattnas det i munnen!!
 
 
Veckans musik/film/serie:
 
Musik:
Felix nya låt som han släppte för några veckor sen. Så fin!! In och lyssna HÄR!! 
 
Film: 
Har inte sett någon film denna vecka faktiskt så veckans "film" får bli Hampus Hedströms klipp om att Trump vann valet. Tyckte hans immitation av honom var klockren!
 
Serie: 
The vampire diaries får jag nog ta och säga. Har följt serien sen jag var tolv och nu går den sista säsongen någonsin. Blev så besviken när Nina (Elena) hoppade av men tycker faktist fortfarande om serien och denna säsongs storyline är så otroligt bra och spännande! Förstår mig inte på folk som efter typ fyra avsnitt säger att de tröttnat… Be patient, allt kan ju inte lösas upp i början.
 
Veckans känsla:
Det har varit så himla pendlande. Jag har gått från att vara på toppen till botten. Har haft så många fina och roliga stunder med kompisar men mitt humör har liksom inte alltid varit på topp och jag har deppat ihop totalt vid vissa tillfällen.
 
 
En klädsel från veckan:
Min pliserade kjol från H&M, bubbelgums tröjan från american apparell (och flisfodrade strumpbyxor.)
 
Veckans betyg:
3/5. Trots alla underbara stunder med mina vänner så drar mitt svajiga humör ner på betyget.
ISA

WOOOOW vilket bombnedslag på sista bilden då! damn it girl. Hurra för att du upptäckt ensamfika också. bäst <3

Svar: Jag tackar och bockar ;) Ja verkligen!! Så skönt att bara kunna fokusera på sitt eget för en stund. Kompisfika i alla ära!! Men det är mysigt med ensamfika också ^^
Emelie Westlander