Fyra filmer att se en regnig sommardag

HOW TO BE SINGLE - En film om Alice som precis har gjort slut med sin pojkvän från collage för att se vad mer som finns där ute. Hon träffar Robin som "guidar" henne genom singellivet. (Humoristisk film, skrattade mycket och jag älskar Rebel Wilson!!)
SHORT TERM 12 - En drama film om ett hem för ungdomar och barn med olika former av psykiska besvär och sjukdomar. Grace som driver ungdomshemmet får ett speciellt band med Jayden, den nyaste ungdomen på hemmet. Filmen visar också mycket av Graces relation med hennes sambo Mason som hon också jobbar tillsammans med. (En gripande och fängslande film som alla borde se!)
EAT PRAY LOVE -  Efter att Liz har skiljt sig från sin man bestämmer hon sig för att resa för att hitta sig själv. Hon utforskar och upptäcker nya delar av sig själv och världen. (Mysig, bra och definitivt sevärd film! Drog mig länge innan jag såg den för trodde den skulle vara någon extrem klyscha men är glad att jag nu i våras beslutade mig för att se den! Gör samma sak ni om ni inte har sett den, annars, se den igen!)
10 THINGS I HATE ABOUT YOU - En high school film om tonårskärlek och att våga vara sig själv. Bianca får inte gå på en date förs hennes storasyster gör det. Nya killen som blir hopplöst förälskad i henne vid första gången han lägger ögonen på henne tar saken i egna händer och betalar en kille på skolan för att bjuda ut Biancas syster Kat. (En av mina favoriter! Förmodar att de flesta redan har sett denna film och har ni inte gjort det beordrar jag er att göra det meddetsamma! En smälter lite varje gång Heath Ledger ler också!!)
 
Cissi

Å vad bra filmtips! Perfekt nu om det blir regniga dagar

rxbin.blogg.se

Måste se "How to be Single!"

joré

alltså sista filmen är en sån favvo!!<33 skriver upp de andra på min måste-se-lista, även om den börjar bli lång nu...