Julklappstips

Jag tror nog inte jag är den enda som är lite sent ute med att handla julklappar i år. Eller sent och sent, vissa springer runt på självaste julafton. Men jag tycker det är skönt att ha det avklarat så jag kan "slappna av". Sen är det inte alltid helt lätt att komma på vad en ska köpa, så här kommer några tips från mig till er.
 
1. En låda med saker personen tycker om.
Detta kan en lägga i stort sett hur mycket pengar en själv vill på och det kan varieras på så många sätt. Jag gav en sådan låda till Ebba när hon fyllde år och plockade då ihop ett spa-kit, med badbomd, ansiktsmasker, doftljus, lotion och lite mer smått och gott.
 
2. Teaterbiljetter.
En kul grej kan vara att bjuda någon på en teaterpjäs. På Dramaten kostar det dessutom endast hundra kronor fram tills en fyllt tjugosex.
 
3. Biljetthäfte. 
Detta behöver faktiskt inte kosta en krona. En kan själv välja exakt vad för "upplevelser" en ska bjuda på oavsett om det är en biodejt, en hemlagad frukost på sängen, eller en massage. Flora har gjort ett inlägg där hon visar när hon gjorde ett sådant till sitt ex.
 
4. Spaupplevelse.
Har du råd är en spaupplevelse underbart! Oavsett om det är under några timmar på dagen eller med en övernattning inkluderad. Bor du i närheten av Stockholm är Yasuragi ett otroligt mysigt spa. Billigast övernattning+middag (och frukost) kostar runt tretusen för två personer. Ett dag/kvällspaket kostar ungefär tvåtusen.
 
Övriga förslag:
5. Weekend resa: Också för den som har råd att lägga ner mer pengar. Men hur underbart vore det inte att bjuda någon en tycker om på en weekend resa? 
6. Presentpåse på bönor och blad (promotar jobbet, hehe.)På bönor och blad kan du plocka ihop din egna presentpåse med saker den du bryr dig om tycker om.
7. Något hemmagjort: Du kan alltid göra saker själv. Typ göra din egen marmelad, egna praliner eller skorpor etc. Jag har gjort det ett flertal gånger och det har blivit lika uppskattat varje gång. Låt kreativiteten flöda!
ISA

haha älskar pushen för jobbet där, går ni på provision eller? ;) skojaaa. Du känns verkligen som en jäkligt påhittig person med presenter, det där med lådan är så fint! personligt och genomtänkt <3

ISA

haha älskar pushen för jobbet där, går ni på provision eller? ;) skojaaa. Du känns verkligen som en jäkligt påhittig person med presenter, det där med lådan är så fint! personligt och genomtänkt <3

Svar: Heheh, ne I wish ;) Tack, tack! Ja eller hur, Lådan är mitt favorit tips :)
Emelie Westlander

Amanda Jona [SPONTAN]

Himla bra tips! Vet inte hur många "lådor med saker personen tycker om" jag gett bort i mina dagar, klockren present ju ;)

Svar: Tack! Eller hur :) Ja det är en så himla bra grej för det kan ju varieras på så många olika sätt :D
Emelie Westlander