Första delen av västkust veckan

Förra veckan hängde jag på västkusten och nu tänkte jag ge er inlägg ett av två från min vecka där.
Åkte ner på Lördagen men på grund av att jag glömde av kameran lite (skyller på det dåliga vädret det var under min vecka där) så har jag inga bilder förs på Tisdagen när jag gick på Liseberg med Ebba.
Åkte bl.a Kålerado, Uppsvinget (vilket kan vara det VIDRIGASTE jag någonsin gjort), lisebergsbanan och gick i spöhuset.
Åkte balder också förstås, min favorit på Liseberg!
Var lite nervös innan jag skulle åka Kanonen för första gången, Ebba tyckte mest att jag var fånig.
Vi avslutade Lisebergsdagen med Kaninresan (nej vi är inte för gamla för den.)
Morgonen efter satt vi i Ebbas farmor och farfars hus i Hjuvik och väntade på att pappa skulle hämta oss.
En gla hund.
Som mest bara vill pussas hela tiden.
När pappa hämtat oss åkte vi till Haga och gick på mitt favvo fik, Nöller.
Jag tog en grillad macka och en cortado.
På kvällen gick jag och pappa och åt på Hello Monkey där vi hade bokat bord. Vi tog varsitt glas prosecco medan vi kollade på menyn.
Och fick in majschips med någon tomat/paprikaröra(?)
Så mysigt ställe, plus att servitrisernas blusar var SÅ fina!!
Till förrätt tog jag friterade dumplings med majs och sötpotatis. Massa koriander på och någon aioli sås till, HOLY HEAVEN vad gott det var!! Jag brukar inte ens gilla aioli, men denna var ta mig tusen suveränt god!
Fina pappa.
Till varmrätt tog vi båda en bönsallad, supergoda smaker och fräsch var den!
bilden är en gif
Sammanfattning av kvällen. Gå och ät på Hello Monkey nästa gång du är i Göteborg!
Sen åkte vi till styrsö och kom tillbaka till huset lagom till att himlen var sådär fin och skär!