Samos dag fem, sex och sju

Nu kör vi det allra sista inlägget från Samos. Det blev ytterligare två stranddagar till så från de två dagarna finns inte så många bilder.
Åt i alla fall en grekisk hamburgare till lunch. Det skulle ha varit med pita bröd men såg både ut och smaka mest som polarbröd...
På kvällen satte vi oss på en italiensk restaurang vid hamnen. Maten var dock inget att hurra över, smakade ingenting och var inte heller speciellt fotovänlig.
Såg ganska fint ut ändå när det blev mörkt.
Köpte en froyo på väg hem och toppade med frukt, bär, kokosflingor och nutella. Mmmm...
Nästa dag hade jag tydligen bara lyckats ta bilder på middagen... Vi åt på en av restaurangerna i en gränd och till förrätt tog vi bland annat in den grekiska förrättsosten saganaki. God men smakar nästan exakt som halloumi.
Sedan kom varmrätten in. Jag valde kyckling souvlaki och började tröttna något ofantligt på den grekiska maten.
Till efterrätt bjöd de på något cheesecake liknande ting (bara att det var en mjuk kaka istället för krispig botten.)
Vår sista dag på Samos hade vi bokat en båtutflykt (kallades "the lazy day cruise") Vi blev först utkörda till en liten strand där vi fick bada i en timme.
Sedan promenerade vi tillbaka mot båten igen.
De bjöd på ouzo (någon grekisk sprit som smakar lakrits), apelsinjuice och något ofantligt sött samos vin som folk hällde över kanten av båten i smyg.
Vi blev körda till båtkaptenens egna privata strand.
Folk badade lite mer och snorklade runt. Fanns inte så mycket att se dock.
Sen bjöds vi på detta till lunch. Melonsallad, potatissallad och något kött. Fetaost också förstås för det får en till typ alla rätter här.
När vi var på väg tillbaka ankrade de mitt ute i havet och de som ville fick hoppa i. Jag skippade dock detta.
När vi var tillbaka på hotellrummet hade de format handdukarna till svanar. Fint.
Vår sista middag åts på en restaurang precis vid havet. Så himla mysigt!
Dagen efter checkade vi ut efter vi ätit frukost och tog flyget hem till Stockholm igen.