En liten intervju med Martha

Martha träffade jag första gången i ettan på gymnasiet då vi hamnade i samma klass. Som jag kommer ihåg det pratade vi inte så jättemycket i början, men i slutet av höstterminen i ettan började vi prata mer och mer och sedan umgås allt mer under vårterminen därpå. Vi har inte slutat umgås sedan dess och hon är verkligen en sådan person som kan utstråla glädje och lätt få en att skratta vilket jag verkligen tycker om med henne. Hon är en himla fin person och jag är så glad över att ha henne som vän!
 
  • Allmänna frågor:
Hur är allt med dig, Vad har du för dig idag?
Jo jag mår bra. Vad jag har för mig? Inget speciellt, vardagen pågår, eller den går som den går.
 
Ditt första intryck av mig?
Oj eh, jag minns inte riktigt. Det var ju så mycket i början, mycket folk. Så jag kommer inte riktigt ihåg.
 
Vad vill du göra efter gymnasiet?
Kanske plugga på fotoskola, jobba, ligga hemma och äta chips.
 
 
Om du fick välja en enda maträtt som du skulle behöva äta resten av livet, vad väljer du då?
Oj jävlar, det är ju jättesvårt! Inte mcdonalds i alla fall. Kanske sushi, det känns nyttigt, fast neh inte sushi, neh jag har ingen aning. 
 
Något om dig som inte så många vet?
Åh gud! Jag kan jonglera, nej förresten det kan jag inte. Jag tycker om att springa, traktorer, åkrar, landet.
(Detta vet nog däremot de flesta som känner Martha om)
 
Din bästa spellista på spotify?
Jag har så många! Men min favorit spellista just nu är i alla fall en som heter "senast" och så har jag blandat en massa synth, postpunk och new wave låtar.
 
Beskriv ett fint minne vi har ihop.
Den där kvällen när du, jag och Rolly satt på ett café jättelänge och pratade en massa och sedan gick på spontanbio och såg the imitation game. Det var kul, hela den kvällen var så bra.
 
                                                                                                                                             (Rollys bild)
Det bästa du vet?
Jag gillar att springa och lyssna på musik.
 
Om du skulle få röstat i valet, vad skulle du röstat på, varför?
Vänsterpartiet eller miljöpartiet. Jag vill ju att något ska hända med miljön men samtidigt tycker jag att vänsterpartiet generellt tar upp väldigt bra frågor.
 
Vad är din absoluta drömresa?
Nordkorea för det känns viktigt att se, men annars Japan eller Indien och åka runt och se hur det ser ut där.
 
Kändiscrush?
Herregud, är det okej om jag svarar jag vet inte? Jag vet inte om jag har någon. Johnny Depp! Neh, jag skoja bara, jag har ingen alls faktiskt.
 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet, varför/varför inte?
Jag tror inte på kärlek. För jag har inte upplevt det själv och jag kan inte se det framför mig.
 
Om du var ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med dig?
Min skivspelare och min skivsamling. Och… Sällskap!
 
Det pinsammaste du har varit med om?
Det var en gång när jag var på kollo när jag var liten och så skulle jag gå och duscha och så hade jag glömt att ta på mig handduken… Jag gick ut normalt som om jag skulle till badrummet hemma och så bara helt plötsligt inser jag att jag bara har handduken i handen och att jag inte virat den runt kroppen. Det var liksom jobbigt, eller inte så smart i alla fall.
 
En artist du gärna skulle vilja se live (som du inte redan sett)?
Det är ju också jätte svårt!! Men antagligen Joy Division eller einstürzende neubauten.
 
 
  • Antingen eller:
 
kaffe eller te?
Kaffe
 
bok eller film?
Oj, erm… Bok!
 
vin eller öl?
Öl
 
choklad eller vanilj?
Choklad
 
fisk eller kött?
Fisk
 
klackar eller sneakers?
Sneakers såklart!
 
stad eller landet?
Landet
 
fota eller bli fotad?
Fota
 
 
 
  • Pest eller Kolera:
 
Raka av ögonbrynen eller raka av håret (på huvudet)?
Håret
 
Aldrig mer få borsta tänderna eller aldrig mer få tvätta händerna?
Aldrig mer tvätta händerna.
 
Amputera båda fötterna eller amputera båda händerna?
Händerna
 
Spendera en weekend i London med Jimmie Åkesson eller Avnjuta ett sensuellt skumband med Leif GW Persson?
*Börjar skratta* Vänta vad sa du att den första var? Får man ha badkläder på sig? För då tar jag nog GW Persson.
 
Svettas sylt eller Gråta jordnötssmör?
Gråta jordnötssmör.
 
Ha ett huvud lika stort som ett traktordäck eller Ha ett huvud lika stort som en pingisboll
Traktordäck
 
 
Där fick ni en liten intervju med Martha. 
Vem vill ni se intervju med härnäst?
Intervju med Rolly 
FrökenTV, bloggen om tv och film

Kul att läsa