Mitt 2013

Denna 2013 lista är något utav vad som har trendat lite här i bloggvärlden. Så nu tänkte jag göra den jag med.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja jo det gjorde jag väl. Har inget specifikt som jag kan nämna på bloggen dock.
 
Har du några nyårslöften?
Ja. Ska försöka börja ta tag i saker mer. Göra något åt allt. Försöka ta mer plats, Har lätt för att ofta hålla saker för mig själv. Får se hur det går däremot, har aldrig varit så bra på det här med att hålla mina nyårs löften.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Haha, nej! Och det dröjer förhoppningsvis ett tag.
 
Vilka länder besökte du?
Har inte lämnat Sverige detta år.
 
Vilka datum från 2013 kommer du alltid att minnas?
Hmm... Flera datum. Men bland annat 8 maj, 10 juni, 13 juni, 21 Augusti, 31 Augusti, 11 September och lite fler datum därtill.
 
 
 
Vad var din största framgång under 2013?
Har nog insätt vart människor finns i mitt liv. Vet vilka som finns där i vått och torrt och vilka som inte gör det. 
 
Största misstaget?
Oj vet inte riktigt. Kan inte direkt komma på något specifikt misstag som jag verkligen ångrar.
 
Bästa köpet?
Min bohemien klänning från gina tricot, min ros tröja från chicy.se, vinröd kjol från american apparell (eller fick den i födelsedags present om man ska vara riktigt noga.)
 
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Rent allmänt mat. Jag och mina vänner fikar nog lite för mycket än vad som är bra för min plånbok... Annars om man tänker på en specifik sak som jag spenderade mest pengar på var det nog min balklänning.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja då! Flera saker!
 
Blev du kär?
Känns så himla seriöst att säga att man är kär. Hur ska man definera kär egentligen? Men ja, jo. Jag skulle säga att jag blev kär. Svaret är Ja, alltså. Jag blev kär.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
one way or another (one direction verision), raise your glass med P!ink, wrecking ball med Miley Cyrus, Breath me med Sia, Känn ingen sorg med Håkan. Det är låtar som jag har lyssnat mycket på under året, eller som har spelats vid speciella tillfällen som man verkligen kommer ihåg.
 
 
 
Var du gladare eller lessnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Första halvåret var ganska skitigt för mig som i stort sätt hela högstadiet var (tänkte kanske skriva ett inlägg om det någon gång nästa vecka. Kommer nog inte gå in så jätte mycket på detalj, men skulle kännas skönt att skriva av sig lite i alla fall.) Men andra halvan av året har varit bra! Jag har varit glad för det mesta, eller åtminstonde gladare. Känns som allt fick en vändpunkt i sommras och allt har blivit så mycket bättre sen jag började på gymnasiet. Så mycket fina människor!
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Kanske tänkt på mig själv lite mer. Tänker för det mesta på andra framför mig själv och tänker inte på hur det påverkar mig därefter eller att man kanske inte alltid får samma sak tillbaka.  
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Var någon slags klassens dag. Så vi var på långholmen med klassen. Jag satt och pratade med mina vänner, fick även ett gulligt litet paket av dom. Eftermiddagen spenderades hemma, själv. Familjen och mormor kom strax innan middags tid och lagade en god tre rätters middag och resten av kvällen var det helt enkelt bara familjemys.
 
Hur skulle du beskriva din stil 2013?
Är aldrig så bra på det här med att beskriva min stil. Men första halvåret gick jag oftast runt i jeans och någon enkel tröja. Har ändrat min stil en aning sen jag började på gymnasiet. Börjat använda kjol och klänning mer (har desvärre ingen riktigt vardaglig klänning så det blir oftast kjol) och så är det ganska varierat vad jag har för topp till det. Docs är förstås ett måste. Det har jag haft hela året på de lite kallare årstiderna och när det blir varmare byts de ut mot ett par converse, föredragligen vita.